przepisy

drugie śniadanie – część piąta

Drugie śniadanie, a więc kolejna odsłona miesięcznej akcji POMYSŁY NA DRUGIE ŚNIADANIE, która ma Was zmobilizować do zabierania czegoś słodkiego ( w tym tygodniu zaczną się już pojawiać wytrawne śniadania ), co nie jest aż tak strasznie niezdrowe, a co będzie dobrym zastępstwem dla batonika. Chodzi o to, by złapać nawyk robienia dwóch śniadań i zabierania jednego z nich do pracy. Dziś jest to akurat słoik, który możecie po prostu zakręcić i wrzucić do torebki / walizki, by zabrać ze sobą. Na dniach pojawią się bardziej sycące przepisy, ale myślę że ten, jest w sam raz na początek, gdy stopniowo zaczynamy zamieniać tonę cukru, na lepsze alternatywy.
PS. Sprawcie, by każdy Wasz poranek był choć trochę weselszy od tych dotychczas. Puśćcie ulubioną muzykę, uśmiechnijcie się do lustra i przypomnijcie sobie, choć jedną piękną chwilę z poprzedniego roku.
Składniki:
płatki gryczane lub owsiane- 3 łyżki
jogurt naturalny – 50 ml
mleko kokosowe – 50 ml
maliny mrożone – 70 gramów
pistacje – kilka sztuk
Przepis:
1. Jogurt mieszamy z mlekiem kokosowym.
2. Na dnie słoika umieszczamy płatki gryczane zalewamy gorącą wodą. Odstawiamy do przestygnięcia.
3. Dodajemy jogurt wymieszany z mlekiem.
4. Maliny rozmrażamy w garnuszku ( na małym ogniu, cały czas mieszając do uzyskania jednolitej masy ). Schładzamy.
5. Schłodzone maliny dodajemy do masy jogurtowo – mlecznej.
6. Układamy kolejną warstwę jogurtu wymieszanego z mlekiem.
7. Pistacje siekamy lub blendujemy na pył.
8. Posypujemy ostatnią wartę powstałym pyłem / grysem pistacjowym, zakręcamy słoik.
pomysły na drugie śniadanie

 

pomysły na drugie śniadanie

4 thoughts on “drugie śniadanie – część piąta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *