przepisy

sałatka z quinoa i dynią – przepis na Halloween

Halloween czy też; każda okazja to najlepsza okazja do dobrej szamki. Sałatka z quinoa i dynią to moja odpowiedź na “halloweenowe szaleństwo”. Jest dobra zarówno pod koniec października, jak i w każdy inny dzień. Sałatka z quinoa to typowe “superfoods” – komosa ryżowa to taki “super pakiet” witamin i minerałów, a dodatek jagód goji i słonecznika podbija jej wartości odżywcze i sprawia, że jest istną witaminową bombą. Quinoa jest doskonałym źródłem białka, dlatego w połączeniu z pozostałymi składnikami, będzie idealnym żarełkiem potreningowym.

sałatka z quinoa i dynią
Quinoa – jak gotować? 

  • Kaszę płuczemy.
  • Zsypujemy do czystego garnka.
  • Zalewamy podwójną objętością wody (dwie szklanki wody na jedną szklankę kaszy) .
  • Czekamy aż woda się zagotuje.
  • We wrzącej wodzie gotujemy kaszę około dwóch minut.
  • Wyłączamy palnik i zostawiamy kaszę pod przykryciem na kilka chwil, do momentu aż wchłonie całą wodę.
  • Gdy woda “zniknie”, można nakładać kaszę.

 

sałatka z quinoa i dynią – przepis na Halloween i nie tylko

Składniki:

  • quinoa (komosa ryżowa) – pół szklanki (ok 125 gramów)
  • dynia – kawałek ok pół kilo
  • duża marchew (lub dwie małe)
  • jagody goji (trzy-cztery czubate łyżki)
  • słonecznik (trzy-cztery czubate łyżki)
  • rukola (garść)
  • cynamon (sproszkowany)
  • pieprz
  • tłuszcz do smażenia (ja użyłam oleju kokosowego od Bulk Powders)

Przepis:

  1. Dynię obieramy.
  2. Kroimy na mniejsze kawałki (ja pokroiłam na centymetrowe kwadraty)
  3. Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy.
  4. Wrzucamy kawałki dyni.
  5. Smażymy ok czterech-pięciu minut.
  6. Podsmażoną dynię zrzucamy do miski.
  7. Marchew obieramy i kroimy (również pokroiłam w kostkę).
  8. Posypujemy cynamonem, wrzucamy na patelnię (ja użyłam tej samej patelni, której używałam do dyni, ponieważ został na niej jeszcze tłuszcz).
  9. Smażymy mniej więcej trzy minuty, zrzucamy do miski.
  10. Kaszę gotujemy według przepisu.
  11. Ugotowaną kaszę dorzucamy do przygotowanych wcześniej składników.
  12.  Dodajemy słonecznik, jagody goji i rukolę (ja dodałam posiekaną).
  13. Mieszkamy.
  14. Doprawiamy pieprzem.

 

Sprawdź również przepisy:

sałatka z quinoa i dynią

Psssssssssst! Składniki oczywiście są zamienne – zamiast słonecznika, doskonałe będą tu podprażone orzechy włoskie, zamiast jagód goji, mogą być rodzynki. Traktujcie przepisy jako inspirację, bawcie się kuchnią i szukajcie smaków, które Wam najbardziej odpowiadają, a jeśli macie pytania, to tradycyjnie zachęcam do aktywności w komentarzach lub na moim facebookowym profilu – http://facebook.com/bazyliowymus

PS. Tradycyjnie na produkty mojego ulubionego Bulk Powders, macie zniżkę 20% na hasło BAZYLIOWY

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *