odchudzanie

Jak uniknąć wieczornego podjadania?

Doskonale znasz wszystkie zasady zdrowej diety, więc już od rana serwujesz sobie bardzo zdrowe śniadanie. No ale. Zasady zasadami, a życie życiem. Czas mija, praca goni i ani nie zauważasz, jak pora drugiego śniadania, już dawno odeszła w niepamięć. Obiad? Owszem, zjesz po pracy… a że kończysz wieczorem? No trudno, zjesz więcej by uzupełnić energię. Po powrocie padasz jednak jak mucha i zamiast konkretnego, zdrowego posiłku, pochłaniasz niczym odkurzacz, wszystko co tylko nawinie Ci się po drodze. STOP! Wieczorne podjadanie (choć przyznaj, że słowo “podjadanie” jest tu dość delikatną nazwą dla Twojego nocnego obżarstwa), to pierwszy krok do otyłości. Zatrzymaj się, zastanów i zrób wszystko, by nie zamienić się w “ludzika Michelin”. Sprawdź jak uniknąć wieczornego podjadania.

Jak uniknąć wieczornego podjadania?

 

  1. Jedz regularnie

Tylko zbilansowana dieta i regularne posiłki spożywane w równych odstępach czasu, uchronią Cię przed nagłym, wilczym apetytem. Najgorsze co możesz sobie zrobić, to pominąć posiłek – często np nie jesz w pracy, a tuż po niej, nadrabiasz “straty” z nadwyżką. W ten sposób dopuszczasz do gwałtownych skoków cukru, którego nagły spadek, sprawi, że popędzisz na niejedną wycieczkę… wprost do lodówki.

 

  1. Wyrzuć z domu niezdrowe przekąski, które mogą kusić Cię wieczorami

Często po jedzenie sięgamy nie z głodu, a z łakomstwa. Jeśli wieczorem najdzie Cię ochota na dużą, mleczną czekoladę, mając ją w zasięgu kilku metrów, prawdopodobnie jej się nie oprzesz. Im dłuższa droga do przebycia, tym większe prawdopodobieństwo, że ją sobie odpuścisz – nie każdemu na szczęście chciałaby się pędzić do sklepu z byle zachcianką. Spróbuj też zapełnić sobie czas na tyle, by nie mieć go za wiele na rozmyślanie o tym, co byś aktualnie zjadł – im mniej razy zajrzysz z nudów do lodówki, tym mniej razy znajdziesz w niej coś interesującego.

 

  1. Pij dużo wody

To kolejna odpowiedź na to,  jak uniknąć wieczornego podjadania – uczucie głodu często jest bowiem mylone z uczuciem pragnienia. Musisz więc regularnie sięgać po wodę. Staraj się sięgać po wodę mineralną czy herbaty ziołowe. Jeśli zwykła woda i niesłodzona herbata nudzą Ci się, dodaj do nich owoców, miętę czy sok z cytryny – pamiętaj jednak, by ich nie słodzić – nie o to przecież chodzi, by unikać podjadania, a spożywać tonę kalorii pijąc słodzone napoje. Dobrą alternatywą może być woda kokosowa lub zielony, oczyszczający koktajl jak np lemoniada z pietruszką – pamiętaj jednak, że one również zawierają kalorie i picie ich w zbyt dużej ilości, na pewno nie pomoże Twojej sylwetce.

Jeśli te trzy sposoby to mało, pozostaje Ci chodzenie spać nim zajdzie słońce. Ale pamiętaj: chcieć to móc, a Ty na pewno bardzo chcesz. Kto ma dać radę, jeśli nie Ty? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *