odchudzanie

Jak uniknąć kontuzji?

Ilekroć ruszysz na trening łapie Cię kontuzja? Nie wiesz ja to się dzieje, ale wystarczy kilka tygodni treningów, a Twój organizm już jest przeciążony i wiecznie pospinany? Dowiedz się jak uniknąć kontuzji i już dziś wyeliminuj je raz na zawsze.

Jak uniknąć kontuzji?

 

Mierz siły na zamiary i zamiary na siły. Nie sposób jest wymyślić morderczy plan. Wyczynem jest go zrealizować i to tak, by, by po zakończeniu nie znaleźć się w szpitalu. Realnie oceń swoje siły i zaplanuj mądrze kolejne cele do zdobycia, tak, by obeszło się bez uszczerbku na zdrowiu.

Każdy trening zaczynaj od rozgrzewki. Jej brak jest podstawowym błędem wielu amatorów. Nierozgrzane mięśnie szybko doprowadzą do przeciążenia i naderwań, a przecież nie na tym Ci zależy, a na życiowej formie.

 

Wsłuchaj się w siebie. Organizm to niegłupia maszyna, która często daje nam wystarczająco wcześnie znak, że coś jest nie tak. Jeśli odczuwasz przeciążenie po treningu, pozwól sobie na konkretną regenerację. Nie zamęczaj się na siłę, bo może jej zaraz zabraknąć, a wtedy napewno nie unikniesz kontuzji.

 

Reaguj natychmiast. Jeśli tylko podczas treningu pojawi się uraz, obrzęk lub opuchlizna, spróbuj natychmiast zareagować i zahamować jej rozwój. Odpowiedni ucisk i zimne okłady na początku wystarczą. Jeśli mijają godziny lub dni, a kontuzja nie znika, wybierz się do najbliższego lekarza lub sprawdzonego fizjoterapeuty.

 

Postaw na jakość i na ilość. Lepiej wykonać mniej treningów, ale zrobić je dokładnie, niż więcej i zrobić je byle jak. Zwróć uwagę na technikę podczas ćwiczeń. W trakcie treningu uzupełniaj płyny (świetnie sprawdzi się tu izotonik, jak na przykład woda kokosowa), a zaraz po nim sięgnij po aminokwasy.

 

Każdy trening obowiązkowo kończ rozciąganiem i rolowaniem mięśni. Zaprzyjaźnij się raz na zawsze z wałkiem do masażu. Dzięki temu Twoje mięśnie przestaną być pospinane, a zaczną być zregenerowanymi. Dodatkowo dzięki regularnemu rolowaniu, zredukujesz niechciane zakwasy i raz na zawsze wyeliminujesz potencjalne kontuzje.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *