odchudzanie

pierwszy raz na siłowni – jak ogarnąć?

Ten dzień marzył Ci się dniami i nocami. Dzień, w którym Twoje lekko otłuszczone ciało, zamieni się w FIT PETARDĘ. Dzień, w którym postanowisz coś zmienić i zmienisz to. Dzień, w którym ruszysz na siłownię. I gdy nadchodzi ten pierwszy raz na siłowni, nadchodzą też pytania. Jak zacząć trenować? Jak się odnaleźć na siłowni? Co zrobić, by inni nie patrzyli właśnie na Ciebie? Jak trenować, by nie widzieli, że nie masz absolutnie żadnego pojęcia o tym, do czego służą maszyny, a jedyny sprzęt, który kojarzysz to popularny rowerek? Dziś o tym jak przeżyć swój pierwszy raz na siłowni.

pierwszy raz na siłowni

…zrozum, że każdy kiedyś zaczynał

Tak, to prawda. Każdy z nas musi kiedyś przeżyć swój pierwszy raz na siłowni. Nawet najbardziej wysportowana dama i facet, którego mięśnie są większe od Twojej głowy – oni też kiedyś zaczynali i wbrew pozorom nie przychodzą do klubu po to, by wyśmiać Twój brak wiedzy i lekkie nieokrzesanie. Jeśli zrozumiesz, że przyszli tu po to, by trenować, a nie gapić się na Ciebie, będzie Ci łatwiej. Szybko bierz z nich przykład i skup się na sobie. Skoro płacisz za karnet, nie pozwól, by były to zmarnowane pieniądze. Jeśli na siłowni spędzasz godzinę, zrób wszystko, by była to najbardziej intensywna godzina w ciągu doby.

…daj sobie czas

Nie udawaj, że siłownia to Twój drugi dom. Rozejrzyj się, daj sobie czas, by poznać wszystkie sprzęty. Jeśli nie wiesz co jak i z czym, znajdź trenera, lub najbardziej wysportowaną osobę na siłowni i poproś o pomoc. Nie wstydź się o nią prosić – korzystanie z maszyn w nieprawidłowy sposób, może doprowadzić Cię nie do formy, a do kontuzji. Pamiętaj, że kto pyta, nie błądzi. I całkiem serio, powtórzę do znudzenia: nie wstydź się.

…dobierz odpowiednie ciuchy

Czasy wytartych dresów minęły. Pamiętaj, że dobrze dobrany strój, nie tylko doda Ci pewności siebie, ale też energii do treningu. Dobierz odpowiednie łaszki – skup się na tym, by było wygodnie. Jeśli jesteś kobietą, postaw na kryjące legginsy, byś mogła ćwiczyć bez skrępowania.

…postaw na treningi grupowe lub trenera personalnego

Nic nie mobilizuje bardziej niż świadomość, że musisz się z kimś rozliczyć ze swoich działań.  Trener personalny pomoże wykonać Ci prawidłowo każde ćwiczenie i dopilnuje, by Twoja forma rosła z treningu na trening. Z kolei na treningach grupowych poznasz ludzi z taką samą zajawką i to oni zaczną być jednym z powodów, dla których chętnie znów wybierzesz się na trening. Nie muszę Cię chyba przekonywać, że warto.

 

Uwierz w siebie. Wizualizacje są ostatnio modne ;), więc i Ty wizualizuj sobie swój sukces i swoją wymarzoną formę. Sprawdź jak przetrwać treningowy kryzys. Jeśli skorzystasz z tych wskazówek i motywacja Cię nie opuści, już za kilka miesięcy będziesz treningowym wyjadaczem. Więc nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *