odchudzanie

Co pić podczas treningu?

Intensywny trening potrafi wycisnąć z nas siódme poty. Podczas  wysiłku fizycznego organizm traci nie tylko sporo wody, ale i składniki mineralne. Szczególnie teraz, gdy robisz formę życia, musisz szczególną uwagę zwrócić na to, by regularnie sięgać po płyny podczas treningu. Dziś podpowiadam co pić podczas treningu, by szybko uzupełnić to, co zdążyliśmy wypocić w trakcie ćwiczeń.

Co pić podczas treningu?

 

W czasie dużego wysiłku fizycznego organizm traci duży wody, oraz składniki mineralne, co zaczyna obniżać jego wydolność. Naukowcy udowodnili, że utrata wody na poziomie 5% masy naszego ciała, powoduje spadek wydolności aż do 30%, a co za tym idzie uzupełnianie płynów i elektrolitów jest koniecznością!

Podczas treningu o niskiej i średniej intensywności możemy spokojnie sięgać po wodę źródlaną lub mineralną – uzupełni ona deficyt płynów i pozwoli nam spokojnie wytrwać do końca treningu. Zdecydowanie lepiej jest sięgać po wodę mineralną z przeważającą zawartością jonów sodu i potasu – to właśnie te pierwiastki tracimy najszybciej podczas treningu.  Aby nie dźwigać ze sobą wielkiego baniaka, możesz przelać płyny do specjalnej, mniejszej butelki i zabrać ją ze sobą. Jeśli jednak decydujesz się na bardzo intensywny trening, woda może nie wystarczyć. Zaopatrz się w dobry izotonik, który uzupełni utracone podczas treningu wartości. Możesz przygotować domowy izotonik lub sięgnąć po gotowy napój lub wodę kokosową.

Najważniejsze:

  1. Pod żadnym pozorem nie dopuszczaj do odwodnienia organizmu.
  2. Płyny uzupełniaj systematycznie co kilka lub kilkanaście minut.
  3. Pij powoli i w małych dawkach.

 

Pamiętaj, że Twój organizm odczuwa skutki treningu na długo po zakończeniu sesji treningowej. Zadbaj więc nie tylko o płyny pite w trakcie, ale i po treningu – przyspieszy to nie tylko proces nawadniania, ale i regeneracji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *