odchudzanie

rolowanie mięśni – jak i po co?

Rolowanie mięśni? Ale po co? Jak rolować mięśnie? Czy to cokolwiek daje? Przecież te wałki są takie drogie… Ile razy słyszeliście te pytania po treningu? Ile razy sami próbowaliście się wykręcić od treningu na rolce?

Choć masowanie mięśni towarzyszyło nam od zawsze, moda na rollery pojawiła się nagle i stała obowiązkowym punktem treningu. Początkowo niedoceniane wałki do rolowania, z czasem pokazały, że rolowanie mięśni po treningu potrafi zdziałać cuda. Regeneracja po ciężkim treningu, redukcja zakwasów, wyeliminowanie kontuzji – to tylko trzy zalety korzystania z rollerów… a jest ich znacznie więcej.

Rolowanie mięśni po treningu – po co?

Zregeneruj się

Rolowanie pomaga przede wszystkim zregenerować siły po ciężkim treningu, ale także redukuje zakwasy czy poprawia krążenie krwi. Podczas rolowania płyny mięśni zostają wyciśnięte niczym woda z gąbki, a uwolnienie nacisku spowoduje ponowne ich uwodnienie, dzięki czemu poprawi się nawodnienie zarówno mięśni i powięzi mięśniowej.

Nie spinaj się i pozbądź się bólu

Używając wałka, mamy możliwość dotarcia do punktów spustowych. Wywierając na nie nacisk, pozbywamy się napięcia i bólu, który nam dokucza. Korzystając z wałka do rolowania możemy kontrolować nacisk na mięśnie, a dzięki temu czując ból, możemy zmniejszyć lub zwiększyć siłę rolowania i powoli, minimalnie naciskając, czekać aż ból ustąpi, a objawy znikną. Rozluźnianie punktów spustowych jest dość bolesne, jednak już po kilku sesjach, poczujemy znaczną różnicę.

Wyroluj kontuzje

Wszystkiemu winna jest powięź, która otacza  mięśnie, a w trakcie treningu napręża się. W niektórych miejscach skleja się wręcz z mięśniami, co sprawia, że ich elastyczność jest osłabiona. Dodatkowym problemem jest trudniejszy dostęp krwi do tych miejsc, a więc i dostarczenie mniejszej ilości tlenu. Dzięki autorozluźnianiu mięśni i powięzi, zwiększa się zakres ruchomości w stawach. Wystarczy piętnaście minut na rolce po każdym treningu, by zmniejszyć ból i zwiększyć ich elastyczność, a co za tym idzie, zmniejszyć ryzyko wystąpienia kontuzji.

 rolowanie mięśni

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *