Bez kategorii

Co daje plank i jakie są jego zalety? 

Chcesz wzmocnić mięśnie brzucha i oczekujesz błyskawicznych efektów? Nie masz za dużo czasu, ani miejsca na trening? Jeśli wyrzeźbiony brzuch pozostaje w sferze Twoich marzeń, plank – czyli popularna deska, będzie odpowiedzią na wszystkie Twoje zachcianki. Co daje plank i jakie są jego zalety? Plank można trenować praktycznie wszędzie, a jego niewątpliwą zaletą, są szybkie efekty w możliwie krótkim czasie. Jeśli trening brzucha dotychczas był Ci obcy, w moment zrozumiesz, że minuta może trwać wieki.

Co daje plank? Jakie są jego zalety?

PLANK (inaczej deska)– ćwiczenie angażujące głębokie mięśnie brzucha, pokazujące, że minuta wbrew pozorom, wcale nie jest taka krótka 😉

1. Czas – ile razy brak czasu był Twoją wymówką od treningu? Na szczęście ten argument w tym przypadku nie zadziała – cały trening zajmuje mniej czasu, niż obejrzenie ulubionego serialu. Nie musisz więc kombinować, bo z pewnością nie zdążysz się znudzić. Możesz zresztą urozmaicić swój trening, dorzucając do niego np. piłkę, zmieniając pozycje, wypróbowując kolejne warianty. Plank najlepiej sprawdzi się po “podstawowym” treningu, gdy wydaje Ci się, że nie masz już siły, a jednak na tych kilka minut odnajdujesz je w sobie niczym magiczną moc, dzięki czemu szybko i efektownie wzmocnisz swoje miejsce.

2. Miejsce – wystarczy, że rozłożysz matę do treningu, a już możesz zacząć trening. Nie potrzebujesz miejsca więcej, niż długość i wielkość Twojego ciała. Plank możesz więc wykonać dosłownie wszędzie – w domu, na plaży, na działce, czy w lesie – gdzie tylko chcesz. Ważnym jest jednak, by bez względu na miejsce, w którym go wykonujesz, zwrócić uwagę na poprawne go wykonywanie.

3. Przyspieszony metabolizm – Deska nie tylko wzmacnia. Co daje plank poza wzmocnieniem formy? Wykonując regularnie te ćwiczenia, podkręcisz swój metabolizm, dzięki czemu nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale też pomożesz spalić to, co je przysłania. Nie zapominaj jednak, że krótkie ćwiczenia typu plank, czy dłuższe typu brzuszki, nie spalą Twojego tłuszczu. Odpowiednia, zbilansowana dieta i trening cardio zrobią tu nie małą robotę, której skutki plank z pewnością wzmocni.

4. Efekty – plank jest ćwiczeniem, które możliwie najszybciej pomaga zauważyć postęp w treningu. Wystarczy choć raz włączyć stoper i sprawdzić ile wytrzymaliśmy za pierwszym razem, a ile na tym, wykonanym po miesiącu regularnych treningów i porównać te dwa, diametralnie różne wyniki. Dzięki intensywnej pracy różnych grup mięśniowych, wzmocnimy nie tylko mięśnie, ale i poprawimy całą swoją postawę.

Podsumowując: nie zawsze ilość równa się jakość. Czasem krótki, intensywny trening, może dać dużo lepsze efekty, niż długi robiony byle jak. Tobie z pewnością zależy na konkretnych efektach, więc wybór pozostaje prosty 🙂

PS. Pamiętaj jednak, że nieprawidłowo wykonane ćwiczenia, mogą zrobić Ci krzywdę. sprawdź dokładną “instrukcję” ćwiczenia na YT, a najlepiej wybierz się do sprawdzonego trenera*, który pokaże Ci, jak prawidłowo wykonywać to ćwiczenie.

*Jeśli jesteś z Warszawy, polecam tego Pana: https://dobry-trener.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *