odchudzanie

Jak wrócić do formy po zimie?

Wiosna wystartowała, pora na Ciebie. Jak wrócić do formy? Patrzysz w lustro i już wiesz, że Twoja forma zniknęła niczym ostatni śnieg. Jeśli zimą szczytem Twoich treningów były podbiegi do lodówki, nie będzie lekko. Na szczęście lubię wyzwania i Ty też je lubisz. Nie wiesz jak wrócić do formy? Wrzucam trzy proste porady, które wraz z wiosną pomogą powrócić Ci przywrócić się do porządku.

 

Jak wrócić do formy po zimie?

Rusz się – czasy wygrzewania kanapy dobiegły końca, pora się ruszyć. Wiem, że najłatwiej zaczyna się od jutra, ale nie łudź się – jeśli nie ruszysz się właśnie teraz, kanapa swym tajemniczym magnesem przyciągnie Cię na dłużej. Zacznij na spokojnie – długie spacery, lekki trening siłowy, skakanka, krótkie przebieżki na świeżym powietrzu. Zapamiętaj złotą radę: jeśli chcesz wrócić do formy, każda aktywność jest lepsza od jej braku. Dobrym rozwiązaniem mogą być też treningi ze znajomymi, którzy dodatkowo zmobilizują Cię do działania.

Jak wrócić do formy po zimie?

Dbaj o zdrowie – kiedy jak kiedy, ale na wiosnę chorują wszyscy. Niby jest już ciepło, ale w gruncie rzeczy zimno nie odpuszcza. Wychodzisz pobiegać, wracasz w przepoconych ciuchach i bach, katar dopada i Ciebie. Zainwestuj w odpowiednie ciuchy – idealne na ten moment będą koszulki kompresyjne oraz odpowiednio dobrane legginsy. Nie zakładaj na siebie stu warstw- wykonując trening z pewnością się rozgrzejesz, a nie chodzi o to, by się zapocić i paść po pierwszych pięciu minutach. Odpowiednio dobrane łaszki poprawią komfort twojego treningu, uchronią przed przeziębieniem, a nawet dodadzą energii wtedy, gdy Twoje ciało powie „dość”. Ważna jest również suplementacja. Najlepiej byłoby zrobić podstawowe badania, uzupełnić niedobory. Pamiętaj, że tony tabletek nie zastąpią zdrowego jedzenia, a tylko dobrze zbilansowana dieta, da Ci lepsze ciało i energię do kolejnych treningów. Przejrzyj bloga, jeśli pomysły na zdrowe jedzenie nie są Twoją najmocniejszą stroną.

Jak wrócić do formy po zimie?

Uważaj na kontuzje – to właśnie teraz o nie najłatwiej. Jeśli nie wiesz jak wrócić do formy, pamiętaj: mierz siły na zamiary i zamiary na siły. Zrozum, że jeśli głowa chce, a ciało już nie może, lepiej powiedzieć sobie “stop” niż udawać na siłę super bohatera. Każdy trening poprzedzaj porządną rozgrzewką i kończ solidnym rozciąganiem. Dobrze jest się zaprzyjaźnić z rolką- rolowanie ciała nie tylko uchroni Cię przed kontuzjami, ale i wspomoże powrót do formy.

To co, kiedy zaczynasz? 😊

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *