odchudzanie, slider

błędy podczas treningu brzucha

Regularnie robisz brzuszki, a kraty na brzuchu jak nie było, tak nie ma? Sprawdź jakie błędy robisz podczas treningu brzucha i już dziś zmień swój trening tak, by spod lekkiej warstwy tłuszczu, wyłoniła się upragniona kostka na brzuchu! Poznaj trzy błędy podczas treningu brzucha.

Trzy błędy podczas treningu brzucha

  1. Brzuszki, brzuszki i.. jeszcze raz brzuszki!

Klasyczne brzuszki kształtują tylko proste mięśnie brzucha, przez co te, szybko przyzwyczajają się do ćwiczenia i staje się ono mniej efektywne. Brzuszki to za mało by wyrzeźbić brzuch. Do pełnego treningu należy dołożyć także ćwiczenia na mięśnie skośne zewnętrzne i wewnętrzne. Warto wybierać te, które angażują wszystkie mięśnie brzucha. Wybierz choćby cztery konkretne ćwiczenia i wykonuj je w seriach po 15 powtórzeń. Aby dodatkowo urozmaicić trening mięśni brzucha, do każdej treningowej sesji dorzuć plank. który w krótkim czasie bardzo je wzmocni.

  1. Niekończące się powtórzenia

Nie od dziś wiadomo, że nie ilość się liczy, lecz jakość. Jeśli jednym tchem wykonujesz sto brzuszków i nie czujesz bólu mięśni, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój trening wykonywany jest nieprawidłowo, a co za tym idzie, nie da odpowiednich efektów. Robiąc ćwiczenia byle jak, możesz spokojnie oczekiwać… byle jakich efektów. Wykonując treningi skup się w stu procentach na ich wykonaniu, tak, by ich technika była poprawna. Nie spiesz się – trening brzucha to nie wyścigi. Mniejsza ilość powtórzeń i urozmaicone ćwiczenia z pewnością przełożą się na szybsze efekty. Jeśli sam nie wiesz jak prawidłowo trenować, podejdź do trenera na siłowni lub sprawdź vlogi popularnych trenerów (popularnych, a jednocześnie na tyle sprawdzonych).

  1. Brak cardio

Same ćwiczenia siłowe to za mało. Aby cieszyć się szczupłym, wyrzeźbionym brzuchem, postaw na treningi cardio, które pomogą Ci spalić zbędną tkankę tłuszczową, a co za tym idzie – lepiej uwidocznią wypracowane mięśnie brzucha. Jeśli zmagasz się z nadprogramowymi kilogramami dopilnuj, by wykonywać cardio regularnie, przynajmniej trzy razy w tygodniu. Bieganie, crossfit czy zumba z pewnością pomogą spalić Ci większą ilość kalorii. Jeśli dorzucisz do tego odpowiednią dietę, efekty przyjdą szybciej niż możesz się spodziewać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *