odchudzanie, slider

Dlaczego trzeba się rozciągać po treningu?

Najczęściej odpuszczana część treningu? ROZCIĄGANIE. Stretching to ten element, który najłatwiej nam pominąć. Zmęczeni po treningu, odpuszczamy, choć wystarczyłoby dziesięć minut, by zadbać o swoje mięśnie i uniknąć zbliżających się kontuzji. Dziś spróbuję Ci wytłumaczyć dlaczego trzeba się rozciągać po treningu – mam nadzieję, że po przeczytaniu, przekalkulujesz i wyciągniesz wnioski.

Dlaczego trzeba się rozciągać po treningu?

  1. Dzięki rozciąganiu zapomnisz o KONTUZJACH

Bez rozciągania, droga do kontuzji jest bardzo krótka. Spięte, zbite mięśnie, oraz niezbyt sprawne stawy, to prosty sposób na kolejne urazy, które szybko wyeliminują Cię z aktywności fizycznej na długi, długi czas. Każdy trening kończ rozciąganiem, a dodatkowo rolowaniem na wałku– to pozwoli zachować Ci zdrową formę.

  1. Stretching sprawi, że unikniesz ZAKWASÓW

Porządne rozciąganie dotleni mięśnie, co z kolei pomoże je zregenerować. Dzięki temu łatwiej będzie Ci uniknąć tak zwanych zakwasów, co z kolei wyeliminuje jedną z Twoich wymówek (tak, tak, niektórzy wymigują się właśnie z ich  powodu).

Sprawdź pozostałe z nich:10 najgłupszych wymówek od treningu

  1. Dzięki rozciąganiu poprawisz swoją SPRAWNOŚĆ…

Dzięki rozciąganiu zwiększysz swoją elastyczność oraz zakres ruchu swoich stawów, a co za tym idzie, poprawisz swoją sprawność i możliwości fizyczne.

  1. … i WYMODELUJESZ się

Dobrze dobrana dieta i odpowiedni trening na siłowni wystarczą, by Twoje mięśnie nabrały siły i objętości. Jednak bez rozciągania i rolowania, nie będą prawidłowo funkcjonować. Jeśli chcesz podkreślić to, co w nich najlepsze, rozciągaj się porządnie po każdym treningu. Dzięki tak zakończonej sesji treningowej, Twoje “rozrośnięte” mięśnie, nie będą napuchnięte, lecz smukłe i jeszcze silniejsze.

  1. Kończąc tak trening, rozpoczniesz REGENERACJĘ

Każdy koniec, to nowy początek. I choć pozornie wydawać by się mogło, że chwila w jedną czy drugą nic nie zdziała, to jednak piętnaście minut wyciszenia po treningu wpłynie doskonale nie tylko Twoje mięśnie, ale i na Twoją psychikę. Po ciężkim, intensywnym treningu przyda Ci się moment, by dojść do siebie i ochłonąć. Stabilizacja tętna, dotlenienie, spokojny oddech – niczego więcej nie będzie Ci trzeba. To właśnie teraz organizm wchodzi na poziom “regeneracja”, a ta jak wiadomo jest częścią treningu, niezbędną do budowania formy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *