odchudzanie, slider

Jak schudnąć? – 4 kroki, które zbliżą Cię do sukcesu

Oto najmodniejszy temat sezonu wśród wszystkich, którzy zimą zapomnieli dbać o formę – jak schudnąć do wakacji. O ile do Twojej wymarzonej sylwetki nie potrzeba już tylko ostatnich szlifów, nie łudź się – cuda się nie zdarzają i po prostu się nie wyrobisz. Jeśli poważnie podchodzisz do tematu, daj sobie więcej czasu. Jeśli chcesz szybkich efektów, nie zaczynaj od jutra – zacznij już dziś – z pewnością zaoszczędzisz sporo czasu, bo jestem pewna, że “od jutra”, wcale nie musi oznaczać następnej doby. Jako doświadczona wyjadaczka podpowiadamy co zrobić, by osiągnąć dobrą formę, niekoniecznie na lato, a na lata. Odpowiem na fascynujące nas wszystkich pytanie „jak schudnąć?” i może choć na minutę zmotywuję Cię do rozruszania swoich gnatków.

Jak schudnąć? – 4 kroki, które zbliżą Cię do sukcesu

1. MOTYWACJA

– bez niej się nie uda. Jeśli nie wiesz jak schudnąć, a nie wyznaczysz sobie precyzyjnie celu, szybko zapomnisz o postanowieniach. Zastanów się co jest Twoją motywacją i jaki efekt chcesz uzyskać. Przejrzyj zdjęcia fit bogów z Instagrama – może ruszy Cię z zazdrości. Sprawdź najnowszą, sportową kolekcję w ulubionym sklepie- nowe ciuchy na pewno pomogą Ci ruszyć na salę. Mierz siły na zamiary, ale i zamiary na siły – tylko realne cele mają sens. Nie schudniesz 15 kilogramów w miesiąc, ale już 3 kilogramy spalonego tłuszczu, dadzą Ci niemałą satysfakcję. I pamiętaj: nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.

2. CIERPLIWOŚĆ

– się przyda. Wiem, że dziś Twoja motywacja to dziesięć na dziesięć, ale uwierz mi na słowo – za dwa dni będzie jej mniej. Daj sobie czas, a przede wszystkim daj czas swojemu organizmowi, by przyzwyczaił się do zmian. Nie zmieniaj wszystkiego naraz. Zacznij od małych zmian w diecie, stopniowo wprowadzaj regularne treningi. Redukcja na pewno nie wypali, gdy z dnia na dzień zaczniesz trenować pięć razy w tygodniu, a dietę zmienisz o 180 stopni. Oponka nie pojawiła się w ciągu jednego tygodnia, więc nie oczekuj, że w ciągu tygodnia się jej pozbędziesz.

POMOC

– wiele ułatwi. Nie wiesz jak schudnąć? Nie trać czasu na niezbyt efektywne, pełne błędów treningi. Znajdź kogoś, kto pokaże Ci jak korzystać ze sprzętu, ale i zmotywuje podczas pierwszych treningów ( później na pewno pokochasz treningi). Jeśli ciężko Ci się zebrać, zapisz się na treningi grupowe i zaangażuj znajomych, by śmigali na nie z Tobą – jest nadzieja, że gdy Tobie się odechce, oni nie pozwolą Ci odpuścić.

SYSTEMATYCZNOŚĆ

– to podstawa. Zrób treningowy plan tygodnia i zaplanuj posiłki na kolejne dni. Dzięki temu łatwiej będzie Ci trzymać dietę i unikniesz “uczucia głodzenia” Twojego umysłu. Jeśli cały dzień jesteś poza domem, zainwestuj w catering lub torbę z opcją chłodzenia, dzięki której świeże i zdrowe posiłki, będziesz mieć zawsze przy sobie. Pamiętaj, że spontaniczne zakupy i wymyślanie “na szybko” obiadu, zazwyczaj kończy się pójściem na skróty lub drogą na kebab. To samo tyczy się treningów – jeśli masz konkretny plan działania, wiesz na czym się skupić i jak rozłożyć siły. Połącz treningi siłowe z dobrym cardio, zmień nawyki żywieniowe, a jesteśmy pewni, że pierwsze efekty zobaczysz nim pojawi się kalendarzowe lato.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *